Laos-Thailand.reismee.nl

De eerste dagen in Laos

Hoi iedereen!

Super leuk dat jullie mij willen volgen tijdens mijn reis :) na heel wat weken voorbereiding was het vrijdag eindelijk zo ver, mijn reis kon beginnen! Na een reis van bijna 24 uur en meer dan 24 uur niet geslapen te hebben, kwam ik zaterdag aan in Vientiane (de hoofdstad van Laos). Hier werd ik opgehaald door iemand van de organisatie die me naar mijn accomodatie bracht. De eerste indruk van de stad was erg goed, ik had direct het heerlijke Azië gevoel :) De accomodatie is prima, ik deel een kamer met een ander meisje en we hebben zelfs een warme douche haha. Zaterdag heb ik vooral.uitgerust van de reis en ben ik lekker vroeg mijn bed in gedoken.

Zondag kwamen er 5 nieuwe vrijwilligers aan (we zijn nu met 8), mensen van over de hele wered, echt super leuk! Dus hebven we kennis gemaakt en informatie over de komende week gekregen. Smiddags ben ik de buurt een beetje gaan verkennen en op zoek gegaan naar wat te eten. Een hele bijzondere ervaring om voor het eerst in mijn eentje door een Aziatische stad te lopen (als blondje en met weinig toeristen om je heen val je wel op). Elke meter hoor je : where are you ging, do you need a tuktuk?

Tijdens de zoektocht naar eten zag ik in de verte veel goud blinken, het bleek een terrein te zijn met een aantal tempels. Het was echt zo mooi en zo'n bijzondere sfeer. Overal waren monikken aan het werk (zelfs met een elektrische gasmaaIer, die had ik niet aan zien komen) en op verschillende plaatsen brandde er een vuur. Ik was de enige toerist daar wat het extra bijzonder maakte.

Vanaf daaruit stuitte ik op een andere tempel net buiten het terrein waar ik eerst was. In tegenstelling tot de tempels op het vorige terrein, kon ik deze wel bezoeken. Het was een tempel met ongeveer 6 verdiepingen met een super mooi uitzicht vanaf boven. Beneden in de tempel waren er locals aan het bidden en zingen, er hing een hele bijzondere sfeer.

Na het avondeten zijn we met de groep vrijwilligers naar de night market geweest. Hier kan je alles kopen wat je maar wilt en zijn er verschillende cafe's waar we laotiaans bier hebben gedronken. Ook kan je vanaf hier uitzicht op Thailand!

Maandag begon de cultuurweek om de stad en de cultuur wat beter te leren kennen. We hebben een museum over de oorlog bezocht en een documentaire over de bombardementen gezien, heel erg indrukwekkend! Er liggen nog heel beel.bommen in laos die tot explosie kunnen komen wanneer je er op gaat staan. Voor voor de kinderen is dit erg gevaarlijk omdat ze metaal zoeken om te verkopen. Na het museum zijn we naar een ochtendmarkt gegaan waar er mooie traditionele kleding en stoffen werden verkocht. Na een super lekkere lunch (iets met noodles ) hebben we het Victory monument bezocht (ik probeer een foto toe te voegen) waarvandaan we een mooi uitzicht over de stad hadden.

Dit waren alweer mijn eerste dagen in laos, ik houd nu al van dit land! Vanavond mogen er een seremonie in een tempel bijwonen, waar monikken gaan bidden en mediteren. Ik ben benieuwd!

Liefs, ghislaine

Reacties

Reacties

Liz

Oeh wat gaaf allemaal!
Enjoy en hou ons op de hoogte!
Xxx

Bertie

Je bent toch een bofkont!

Ilja en bert

Gaaf zeg. Enjoy

Anita

Geweldig dat je dit allemaal kunt beleven !! Geniet er van xx

toos vlaming

Heel apart om dit te beleven Dat is genieten

sara

Wat heb je al veel gedaan en je bent er nog maar net, dat wordt voor het thuisfront genieten dus ga zo door! Vind het SUPER stoer van je dat je dit onderneemt, dit is echt een verrijking voor de toekomst en dat pakt niemand je meer af!
So go for it girl!!!!!! En neem ons mee op jouw reis !!!!!!
Dikke kus Sara

Linda

Goed om te lezen Ghislaine! Een goed begin is het halve werk! Daar zal het dus zeker niet aan liggen!
Geniet van alles met volle teugen! We blijven je volgen!

sara

Prachtige foto's !!!!!!

TOOS

Mooie foto's ghislaine.je lijkt een moedertje .Leuk hoor!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active